"Dünya’da yaşam milyarlarca yıl önceki çarpışmayla ortaya çıktı"

Bilim insanları gezegenimizdeki yaşamın muhtemelen 4,4 milyar yıl önce Dünya’ya çarpan başka bir gezegen sayesinde oluştuğunu açıkladı

Bilimsel keşfe, 1 milyardan fazla simülasyon sonucunda ulaşıldı.

Kozmik bir çarpışmanın yaşam için gerekli uçucu elementlerin çoğunu Dünya’ya taşıdığını öngören yeni bir araştırma yayımlandı. Araştırma, gezegenimizdeki hayatın başlangıcına ve başka gezegenlerdeki yaşam arayışına ışık tutabilir.

“Dev çarpışma hipotezine” göre 4.4 milyar yıl önce Dünya ile Mars büyüklüğündeki bir gezegenin çarpışması sonucu ortaya çıkan kalıntılardan ay oluştu. Yeni teori, bu kozmik çarpışmanın yaşam için gerekli uçucu elementlerin çoğunu Dünya’ya taşıdığını öngörüyor.

Laboratuvar deneyleri ve bilgisayar simülasyonları, parçalanan gezegenden arda kalan kalıntıların Dünya’daki yaşam elementlerini biriktirdiğini ortaya koydu. Bu kalıntıların, bugün yaşayan insanlar da dahil canlılarda bulunan azot ve karbonun çoğunu içerdiği belirtildi.

“Donör” gezegenin sülfür zengini bir çekirdeğe sahip ilkel bir dünya olduğu vurgulandı.

Teksas’daki Rice Üniversitesi’nden bilim insanı Rajdeep Dasgupta konuyla ilgili şunları söyledi: “İlkel meteorlar üzerinde yürütülen çalışmalar sonucu bilim insanları uzun zamandır Dünya ve iç güneş sistemindeki diğer kayalık gezegenlerin uçucu elementlerden yoksun olduğunu biliyordu. Ancak  uçucu maddelerin ortaya çıkışının zamanlaması ve mekanizması hararetle tartışılıyordu. Bizimki zamanlamayı ve ortaya çıkışı jeokimyasal kanıtlarla açıklayabilen ilk senaryo.”

Dr. Dasgupta bu araştırmanın, bizimki gibi diğer kayalık gezegenlerde yaşam bileşenlerinin nasıl oluşabileceğini anlamaya yardımcı olabileceğini vurguladı.

Dasgupta, “Araştırma, farklı temel yapı taşlarına sahip gezegenlerle dev çarpışmalar sonucu oluşup büyüyen Dünya benzeri kayalık bir gezegenin yaşam için gerekli elementlere sahip olma konusunda daha şanslı olduğunu gösteriyor” ifadelerini kullandı.

Science Advances adlı akademik hakemli dergide yayınlanan araştırmanın, gezegenimizde yaşamın nasıl oluştuğuna ışık tutmasının yanı sıra, evrenin başka noktalarında yaşam belirtisi arayışımız için de önemli sonuçları olduğu ifade edildi.

PA'den de yararlanılmıştır

*İçerik orijinal haline bağlı kalınarak çevrilmiştir. Independent Türkçe'nin editöryal politikasını yansıtmayabilir.

Independent Türkçe için çeviren: Sezin Bala