Korona mahsurları: Uçuşlar durdurulunca 8 aylık hamile eşiyle birlikte İstanbul’da kalakaldılar

Koronavirüs salgınına karşı alınan önlemler kapsamında büyükşehirlere giriş-çıkışın durdurulması İzmir’den Malatya’ya ulaşmaya çalışan genç çifti İstanbul’da mahsur bıraktı. Ayşe Gülnur Oymak 8 aylık hamile

Fotoğraf: Independent Türkçe

İzmir’de özel bir çağrı merkezinde çalışan Mehmet ve Ayşe Gülnur Oymak çifti, bebeklerinin doğumu yaklaştığı için Malatya’daki ailelerinin yanına taşınmaya karar verdiler.

Aslında Nisan sonunda taşınmayı düşünen genç çift yeni tip koronavirüs salgının yayılması üzerine seyahatlerini erkene aldı.

İzmir’deki evlerini kapatan ve eşyalarını Malatya’ya gönderen çiftin Sun Express’ten aldığı uçak biletleri virüs salgınına karşı alınan önlemler kapsamında uçuşlara kısıtlama getirilmesiyle yandı.

İstanbul aktarmalı Malatya uçuşu da yandı

Valilikten seyahat izni aldıktan sonra açık rotaları araştırmaya başladılar… Nihayet Türk Hava Yolları’ndan İstanbul aktarmalı Malatya uçuşuna bilet aldılar.

Dün İzmir’den İstanbul’a geldiklerini ve Bostancı’da bir otele yerleştiklerini söyleyen Mehmet Oymak, “Pazar günü Malatya uçağına binecektik ama uçuşların tamamen durdurulduğu açıklandı ve biz ortada kaldık” dedi.

“Ne yapacağımızı hiç bilmiyoruz, hem virüs salgını hem de hafta sonu olması dolayısıyla hiçbir yere başvuru da yapamıyoruz” ifadelerini kullanan Oymak, e-devletten yetkili kurumlara başvuru yaptıklarını ve cevap beklediklerini kaydetti.

Kontrol edilmedik, tedirginiz

Malatya’ya gitmeyi başarsalardı İl Sağlık Müdürlüğü’nün kendilerini karantinaya alacağını belirten Oymak, “İstanbul’da dün üç saate yakın toplu taşıma araçlarında yolculuk yaptık. Kimse ne karantinaya aldı ne de kontrol etti. Sağlığımız şu an iyi ancak virüsün kuluçka süresi var. Kendimizi hep dezenfekte etmeye çalıştık ama hasta mıyız, değil miyiz çok muallakta kaldık” ifadelerini kullandı.

Mehmet ve 8 aylık hamile eşi Ayşe Gülnur Oymak şimdi bilmedikleri İstanbul’da bir otelde mahsur.