Yeni gözlemler Satürn’ün Güneş Sistemi'nin en fazla uyduya sahip gezegeni olduğunu gösterdi

ABD'li bilim insanlarının yeni keşfi sonucu Güneş Sistemi'nin 'en fazla uyduya sahip gezegeni' unvanı halkalı gezegen Satürn'ün oldu. Daha önce bu unvan Jüpiter'e aitti

Güneş Sistemi'nin en fazla uydusu olan gezegen unvanı artık Satürn'e ait. Bilim insanları Satürn çevresinde 20 yeni uydu tespit etti. Böylece Satürn çevresindeki uyduların sayısı 82'ye yükseldi.

Daha önce bu unvan 79 uyduya sahip olan, Güneş Sistemi'nin en büyük gezegeni Jüpiter'e aitti.

Jüpiter'in en büyük uydusu Dünya'nın yaklaşık yarısı boyutunda. Tükenmez Haber’in haberine göre buna karşın Satürn çevresinde keşfedilen 20 yeni uydu oldukça küçük. Her birinin çapı yaklaşık 5 kilometre uzunluğunda.

'GERÇEK UYDU KRALI'
Washington'daki Carnegie Bilim Enstitüsü'nden gökbilimci Scott Sheppard "Satürn'ün gerçek uydu kralı olduğunu keşfetmek eğlenceliydi" diye konuştu.

Shepapard "Bu uydular gezegenleri oluşturan cisimlerin kalıntıları. Onları inceleyerek gezegenlerin hangi maddelerden oluştuğunu öğreniyoruz" dedi.

Sheppard ve ekibi Satürn'ün çevresindeki 20 yeni uyduyu keşfetmek için yaz boyunca Hawaii'deki Subaru teleskobunu kullandı.

Sheppard gezegenin çevresinde daha küçük boyutta yaklaşık 100 uydu daha olabileceğini söyledi. Ancak bilim insanları bu uyduları belirlemek için daha güçlü teleskoplara ihtiyaç duyulduğunu vurguladı.

Yeni keşfedilen 20 uydudan 17'sinin yörüngesi Satürn'ün yörüngesinden ters istikamette hareket ettiği tespit edildi.

İSMİ YARIŞMAYLA BELİRLENECEK

Dieğr üçüyse Satürn ile aynı istikamette hareket ediyor. Uzak olmaları nedeniyle bu uyduların Satürn çevresindeki bir turunun iki - üç yıl ürdüğü belirlendi.

ABD'li bilim insanı geçen yıl da Jüpiter çevresinde 12 yeni uydu bulmuştu.

Bu uydulara yapıldığı gibi Satürn'ün 20 yeni uydusuna isim belirlemek için bir yarışmanın açılması bekleniyor.