Emekliye ayrılan Kepler Teleskobu keşiflerini sürdürüyor: 300 milyon ışık yılı uzakta Dünya benzeri öte gezegen bulundu

Gök bilimciler Kepler Teleskobu'nun verilerini düzeltirken teleskobun 300 milyon ışık yılı uzakta Dünya'ya benzer bir öte gezegen tespit ettiğini keşfetti

Kepler-1649c'nin boyutunun Dünya ile neredeyse aynı olduğu açıklandı (NASA)

Gök bilimciler, 2018'de yakıtının bitmesi üzerine emekliye ayrılan Kepler Uzay Teleskobu'nun verisinde yazılım hatalarının kontrolü sırasında yaşam için uygun bir öte gezegen keşfetti.

Kepler 2009'dan 2018'e kadar 2681 öte gezegen keşfetti ancak veriler içinde bulunan sonuncusu hem boyut hem de büyük olasılıkla sıcaklık açısından gezegenimize en fazla benzeyeni.

Kepler Hatalı Pozitif Çalışma Grubu, teleskobun verilerinde potansiyel gezegenleri tespit etmek için tasarlanan bilgisayar programı Robovetter'in yazılım hatalarını gözden geçirdi.

Bu işlem sırasında Kepler'in 2013'te sona eren ilk misyonunda yakaladığı bir geçiş gösterge verisinin, grubun Kepler-1649c ismini verdiği 300 ışık yılı uzaklıktaki bir öte gezegen olduğu tespit edildi.

Kepler-1649c, Dünya'nın 1,06 katı büyüklüğünde ve çevresinde döndüğü kızıl cüce yıldızdan Dünya'nın Güneş'ten aldığının yüzde 75'i kadar ışık alıyor.

Bu da öte gezegenin yüzey sıcaklığının Dünya ile benzer olabileceğini ortaya koyuyor. Gezegen, Güneş'ten daha küçük ve soğuk olan kızıl cüce yıldızın etrafındaki bir turunu 19,5 Dünya gününde tamamlıyor.

Kepler-1649c gezegeninin, suyun sıvı halde bulunmasını mümkün kılabilecek biçimde Goldilocks Bölgesi içinde yer aldığı da belirtildi. Bu da gezegende yaşam olabileceği anlamına geliyor.

Ancak bilim insanları henüz gezegenin atmosferi konusunda yeterli bilgiye sahip değil.

Araştırmaların bulguları  "The Astrophysical Journal Letters"  adlı hakemli dergide yayımlandı. Çalışmanın yazarlarından SETI Enstitüsü'nden Jeffrey Coughlin şu ifadeleri kullandı:

Boyut ve büyük olasılıkla sıcaklık açısından bu gezegen (Kepler-1649c), Kepler teleskobunun buldukları arasında Dünya'ya en fazla benzeyeni.

NASA, 2018'de yakıtı biten Kepler'in, derin uzaydaki 9 yıllık keşif yolculuğunun ardından bilim operasyonlarının sonuna geldiğini açıklamıştı.

Şu anda NASA'nın öte gezegen araştırmalarını TESS teleskobu yürütüyor.

AA, CNN, Newsweek