Hubble Uzay Teleskopu, Atlas kuyrukluyıldızının parçalandığı anı görüntüledi

Atlas kuyrukluyıldızının mayısta gözle görülür hale gelebileceği belirtildi

Bilim insanları bu tip olayların düşünülenden daha yaygın gerçekleştiğini belirtti (UCLA)

ABD Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA) ve Avrupa Uzay Ajansı’nın (ESA) ortak projesi olan Hubble Uzay Teleskopu, Atlas kuyrukluyıldızının parçalandığı anı görüntüledi. Geçen yıl 29 Aralık’ta tespit edilen Atlas kuyrukluyıldızının 23 Mayıs’ta Dünya’nın yaklaşık 115 milyon kilometre uzağından geçeceği aktarıldı.

Hubble Uzay Teleskopu aracılığıyla elde edilen iki yeni görüntüde kuyrukluyıldızın 25 parçaya ayrıldığının tespit edildiği belirtildi.

Space’in aktardığına göre, Hubble Uzay Teleskopu aracılığıyla 20 Nisan’da bilimsel olarak C/2019 Y4 ismiyle bilinen kuyrukluyıldızdan 30 parça tespit edildikten sonra 23 Nisan’da sadece 25 parça tespit edilebildi.

Kaliforniya Üniversitesi’nden gezegen bilimi ve astronomi profesörü Daivd Jewitt, “Görünüşleri iki içinde önemli ölçüde değiştiği için noktaları birleştirmek zor. Bunun münferit parçaların güneş ışığını yansıtırken yanıp sönmesi, Noel ağacında parlayan ışıklar gibi davranması veya farklı günlerde farklı parçaların ortaya çıkması nedeniyle gerçekleşip gerçekleşmediğini bilmiyorum” ifadelerini kullandı.

Öte yandan ikinci Hubble gözlem ekibinin başındaki Maryland Üniversitesi’nden Quanzhi Ye, “Bu gerçekten heyecan verici. Hem bu tip olayları izlemesi çok eğlenceli olduğu için hem de çok sık gerçekleşmedikleri için” diye belirtti.

Parçalanan kuyrukluyıldızların çoğu görülemeyecek kadar loş. Bu boyuttaki olaylar on yılda sadece bir veya iki kez meydana gelir.

Bu gözlemlerin kuyrukyıldızların olağanüstü parçalanmalarını detaylı biçimde göstermesine ek olarak, bilim insanlarının bu görüntüleri kuyrukluyıldızların neden ve nasıl parçalandıklarını daha iyi anlamak için kullandıkları aktarıldı.

Araştırmacıların yaptığı açıklamaya göre, bu gözlemleri inceleyen bilim insanları kuyrukluyıldızların bu şekilde daha önce düşünülenden daha yaygın biçimde parçalanabileceğini fark etti.

Buna ek olarak 24 Nisan’da Hubble’ın uzaydaki 30. yılını kutladığı belirtildi. Uzay teleskopu 30 yıl içinde 1,4 milyondan fazla gözlem gerçekleştirdi ve uzayda 47 binden fazla nesne tespit etti. Hubble Uzay Teleskopu karanlık enerjinin keşfi de dahil olmak üzere çok sayıda keşfin yapılmasını sağladı.

Independent Türkçe, Space