Hayat belirtisi mi? Bilim insanları yakınımızdaki bir gezegenin ilkel yaşama uygun olabileceğini düşünüyor

Bilim insanları Barnard’s star b adlı süper-Dünya’nın düşünülenden daha yaşanabilir olabileceğini bildirdi

Bilim insanları bize yakın bir gezegen olan Barnard’s star b’nin (Barnard Yıldızı b) ilkel yaşam için elverişli olabileceğini belirtti.

Dünya’ya en yakın ikinci yıldız sistemi olan Barnard’s Star’ın etrafında dönen Barnard’s star b, süper-Dünya olarak da biliniyor. Araştırmacılar gezegenin ilkel canlı yaşamı için potansiyel bir yer olabileceği görüşünde.

Gezegen muhtemelen çok soğuk, eksi 170 santigrat derece civarında. Ancak keşfedildiğinde tahmin edilenden çok daha iyi bir yer olabilir. Bilim insanlarının öngördüğü gibi demir ve nikel bir çekirdeği ve jeotermal aktivitesi varsa, ilkel yaşam için uygun olabilir.

ABD’nin Villanova Üniversitesi’nden astrofizikçiler Edward Guinan ve Scott Engle, konuyla ilgili bulgularını gökbilimcilerin katıldığı büyük bir toplantıda paylaştı.

Araştırmacılar, gezegenin yüzeyinin altında yaşanan sürecin sonucu olarak Barnard b’nin şaşırtıcı bir şekilde yaşanabilir olabileceğini ifade etti.

Edward Guinan, şunları kaydetti:

“Jeotermal ısı, yüzeyinin altında ‘yaşam bölgelerini’ destekleyebilir. Tıpkı Antartika’da bulunan yer altı gölleri gibi. Jüpiter’in buz kaplı uydusu Europa’nın yüzey ısısının Barnard b ile benzer olduğunu fark ettik. Ancak gelgitten ileri gelen ısı nedeniyle Europa’nın buzla kaplı yüzeyinin altında muhtemelen sıvı okyanuslar var.”

Bilim insanları Barnard’s b’nin keşfini kasım ayında açıklamıştı. Ancak gezegenin yaşam için uygun olmadığı ifade edilmişti. Barnard’s b, güneşin belirsiz bir biçimde aydınlattığı, ısısının her türlü yaşam belirtisini öldürecek kadar soğuk olduğu, içinde sıvı su olmayan buz kaplı bir çöl olarak tanıtılmıştı. Ancak yüzeyinin altından ısı akımının olabileceği bulgusu bu gezegeni tahmin edilenden daha iyi bir yuva yapabilir.

Araştırmacılar şimdi gezegenin “atmosferini, yüzeyini ve olası yaşanabilirliliğini” anlamak için daha fazla inceleme yapmayı umuyor.

Independent Türkçe için çeviren: Sezin Bala