Hubble, yabancı galaksiden gelen kuyrukluyıldızın yeni fotoğrafını yayımladı

21/Borisov adı verilen kuyrukluyıldız Güneş Sistemi’nden geçen ikinci yıldızlararası nesne

Hubble'ın sağladığı görüntüler kuyrukluyıldızın çekirdeğinin yarıçapının yarım kilometreden az olduğunu gösterdi (NASA/ ESA Hubble Uzay Teleskobu)

Uzayın derinliklerinden gelen gizemli yıldızlararası ziyaretçinin NASA/ESA Hubble Uzay Teleskobu tarafından çekilen yeni görüntüleri yayımlandı.

16 Kasım 2019’da çekilen ilk fotoğrafta 21/Borisov kuyrukluyıldızı, 390 milyon kilometre uzaklıktaki 2MASX J10500165-0152029 adlı galaksinin önünde görülüyor.

image_7901_1-2I-Borisov.jpg
21/Borisov'un 16 Kasım tarihli görüntüsü (NASA / ESA)

Hubble’ın 9 Aralık 2019’da çektiği fotoğrafsa kuyrukluyıldızı Güneş’e en yakın geçişini tamamladıktan sonra gösteriyor.

Kuyrukluyıldız bu sırada çok yüksek derecede ısıya maruz kaldı ve saatte yaklaşık 161 bin kilometre hıza ulaştı.

9 aralık.jpg
21/Borisov'un 9 Aralık tarihli görüntüsü (NASA / ESA)

Dünyadan 298 milyon kilometre uzaklıkta olduğu hesaplanan kuyrukluyıldızın çekirdeği çözümleme yapabilmek için epey küçük.

Los Angeles, California Üniversitesi’nden Profesör David Jewitt şu ifadeleri kullandı:

“Hubble bize kuyrukluyıldızın  en önemli parçalarından çekirdeğinin boyutları hakkındaki en iyi ölçümü veriyor. Hubble’ın bize vediği fotoğraflara göre çekirdek daha önce varsaydığımızdan daha küçük. Yarıçapı 500 metreden küçük. Bu önemli çünkü boyutlarını bilmek Güneş Sistemi’miz ve Samanyolu Galaksisi’ndeki  bu nesnelerin kütleleri ve sayısını belirlemede yardım ediyor. 21/Borisov bilinen ilk yıldızlararası kuyrukluyıldız, kaç tane daha olduğunu bilmek isteriz.”

21/Borisov adlı kuyrukluyıldız güneş sistemimize girdiği bilinen ikinci yıldızlararası nesne.

Daha önce de “Oumuamua” adlı verilen asteroidin güneş sistemimize giren bir yıldızlararası ziyaretçi olduğu doğrulanmıştı.

21/Borisov Ukraynalı amatör gökbilimci Gennady Borisov tarafından 30 Ağustos 2019’da keşfedildi.

“C/2019 Q4” olarak da tanımlanan kurukluyıldız, uzağımızdaki bir yıldız sisteminde oluştu, kendi sistemindeki bir gezegenle çarpışma tehlikesi nedeniyle yıldızlararası seyahat yapmak üzere bizim sistemimize doğru itildi.

Kuyrukluyıldız Dünya yakınlarından geçerken, Güneş’in ısısı nedeniyle buharlaşıyor ve bıraktığı gaz ve ince tozlar kuyruk oluşturuyor.

Independent Türkçe için derleyen: Keremcan Karabatak