Milli Eğitim Bakanlığına (MEB) bağlı okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında eğitim gören yaklaşık 18 milyon öğrenci, bugün karnelerini alarak yaz tatiline başlayacak. 2025-2026 eğitim öğretim yılının sona ermesiyle öğrenciler yaklaşık iki buçuk aylık tatil dönemine girerken, 2026-2027 eğitim öğretim yılı 14 Eylül'de başlayacak.
2025-2026 eğitim öğretim yılı, 8 Eylül 2025'te başlamıştı. Birinci dönem ara tatili 10-14 Kasım 2025, ikinci dönem ara tatili ise 16-20 Mart 2026 tarihlerinde yapıldı. 2 Şubat'ta başlayan ikinci dönem, bugün son ders zilinin çalmasıyla tamamlandı.
Öğrenciler, eğitim öğretim yılının yorgunluğunu bugün karne heyecanıyla geride bırakırken, Milli Eğitim Bakanlığı da okulların son haftasında öğrencilerin zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişimlerini desteklemek amacıyla "Dönem Sonu Kültür, Sanat ve Spor Faaliyetleri Haftası Planı"nı hayata geçirdi.
Faaliyet haftasında sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif gelişimi bütüncül yaklaşımla desteklemeyi amaçlayan etkinlikler "erdem-değer-eylem" çerçevesinde planlandı. Öğrencilerin eğlenerek öğrenmesini hedefleyen uygulamalarda velilere ek mali yük getirilmemesi ve etkinliklerin okulların mevcut imkanlarıyla gerçekleştirilmesi esas alındı.
Öğretmenlerin semineri çevrim içi yapılacak
Milli Eğitim Bakanlığı, öğretmenlere yönelik 29-30 Haziran tarihlerinde gerçekleştirilecek "2026 Haziran Dönemi Mesleki Çalışma Semineri"nin çevrim içi yapılacağını duyurdu.
Yönetici ve öğretmenler, seminer programını 5 Temmuz Pazar günü saat 23.59'a kadar tamamlayabilecek. Eğitim içerikleri "Bağımsızlık (Bağımlılık) ve Aile" ile "Dijital Çağ ve Aile" başlıklarından oluşacak.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli genişletildi
Bakanlık, 2025-2026 eğitim öğretim yılında ücretsiz dağıtılmak üzere hazırlanan yaklaşık 184 milyon ders kitabını öğrencilerin kullanımına sundu.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamındaki yeni öğretim programları bu yıl ana sınıfı ve uygulama sınıflarında, ilkokul 1 ve 2'nci sınıflarda, ortaokul 5 ve 6'ncı sınıflarda, ortaöğretim hazırlık ile 9 ve 10'uncu sınıflarda kademeli olarak uygulanmaya devam etti.
Bu eğitim öğretim yılında yürürlüğe giren yönetmelik değişikliğiyle okul kıyafetlerinde de yeni uygulamaya geçildi. Velilere maddi yük oluşturmaması amacıyla okul kıyafetleri, okul aile birlikleri ve öğretmenler kurulunun görüşü alınarak okul yönetimlerince belirlendi. Kıyafetlerde özel işaret, baskı ve desen gibi sınırlayıcı ayrıntılara yer verilmemesi kararlaştırıldı.
Çevre ve sürdürülebilirlik çalışmaları öne çıktı
Bakanlık, eğitim öğretim yılına "Her Çocuk Bir Fidan, İlk Ders Yeşil Vatan" temasıyla başladı. Tarım ve Orman Bakanlığı ile imzalanan "Köklerden Geleceğe Nefes Protokolü" kapsamında okulların ilk gününde "Her Çocuk Bir Fidan" temalı kısa film gösterildi ve ilkokul öğrencilerine fidan dağıtıldı.
Yıl boyunca "Yeşil Vatan-Benim Okulum Geleceğe Çare" etkinlikleri kapsamında çevre ve sürdürülebilirlik bilincini artırmaya yönelik çalışmalar gerçekleştirildi. Eylülden hazirana kadar her ay farklı bir tema işlendi. Tohum, toprak, temiz hava, afetler ve dayanıklılık, orman, iklim değişikliği, su verimliliği, sıfır atık ve çevre başlıklarında ülke genelinde çeşitli etkinlikler düzenlendi.
"Maarifin Kalbinde" etkinlikleri gerçekleştirildi
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'in imzasıyla 81 ile gönderilen yazı doğrultusunda ramazan ayı boyunca "Maarifin Kalbinde Ramazan" temasıyla etkinlikler düzenlendi. Programlarla öğrencilerin kültürel miras, paylaşma, dayanışma ve yardımlaşma değerleri etrafında buluşması amaçlandı.
Söyleşiler, sanat etkinlikleri, geleneksel oyunlar ve sosyal sorumluluk faaliyetleriyle öğrencilerin sosyal gelişimleri desteklendi.
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kapsamında nisan ayı boyunca okul öncesi, ilkokul ve ortaokullarda "Maarifin Kalbinde Çocuk", mayıs ayında ise mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında "Maarifin Kalbinde Marifetli Gençlik" etkinlikleri düzenlendi.
İkinci dönemin ilk haftası "Bayrak Sevgisi" temasıyla başladı
İkinci dönemin ilk haftasında öğrencilerde milli birlik, beraberlik ve ortak aidiyet bilincini güçlendirmek amacıyla "Bayrak Sevgisi" temalı eğitim ve farkındalık çalışmaları gerçekleştirildi.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında okul binaları Türk bayraklarıyla donatılırken, resim, şiir, kompozisyon ve afiş yarışmaları ile çeşitli sanatsal ve kültürel etkinlikler yapıldı.
Dijital eğitim projeleri hayata geçirildi
Öğrencilerin hazırladığı "Haberimiz Olsun" haber bültenleri EBA, EBA YouTube ve TRT EBA ekranlarında yayınlanmaya başladı.
Projeyle öğrencilerin doğru bilgiye güvenilir kaynaklardan ulaşmaları, medya okuryazarlıklarının geliştirilmesi ve dijital içerikleri eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilmeleri hedeflendi.
MEB ayrıca öğretmenlerin müze, kütüphane ve bilim merkezleri gibi okul dışı öğrenme alanlarına kolay erişebilmesi amacıyla "Okul Dışı Öğrenme" dijital platformunu kullanıma açtı.
BiP uygulaması üzerinden Öğretmen Bilgi Servisi (ÖBS) ve Okul-Veli Asistanı (OVA) sistemleri de devreye alınarak öğretmenlerle veliler arasındaki iletişim güçlendirildi.
DİLİM platformu kullanıma açıldı
Bu eğitim öğretim yılında dijitalleşme alanındaki önemli yeniliklerden biri de Türkiye'nin Yabancı Dil Öğrenme Platformu (DİLİM) oldu.
Yapay zeka destekli platformun İngilizce içerikleri Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki öğretmenler tarafından hazırlandı. Türk kültürünü, milli ve dini bayramları ile geleneksel yaşam unsurlarını içeren özgün içeriklerin yer aldığı platformun hem yurt dışındaki Türk çocuklarının Türkçe ile bağlarını güçlendirmesi hem de Türkiye'de yaşayan yabancıların Türkçe öğrenmesine katkı sağlaması hedefleniyor.
LGS gerçekleştirildi
Milli Eğitim Bakanlığınca 8'inci sınıf öğrencilerine yönelik Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamındaki merkezi sınav 13 Haziran'da gerçekleştirildi.
1 milyon 22 bin 658 adayın katıldığı sınavda bu yıl ilk kez velilerinin onayı bulunan 924 bin 191 öğrenciye beslenme paketi dağıtıldı. Sınav güvenliğini artırmak amacıyla sınav binalarında yapay zeka destekli kamera sistemi de kullanıldı.
Milli Eğitim Bakanlığının takvimine göre 2026-2027 eğitim öğretim yılı 14 Eylül 2026 Pazartesi günü başlayacak.
AA